Τρίτη, 25 Απριλίου 2017

ΑΡΘΡΟ 28 – ΕΝΑ ΑΓΚΑΘΙ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ


ΑΡΘΡΟ 28 – ΕΝΑ ΑΓΚΑΘΙ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

Πριν από δύο βδομάδες περίπου θαυμάσαμε έναν ακόμα κληρονόμο γόνο του πολιτικού γίγνεσθαι, τον Κυριάκο Μητσοτάκη, να επιδεικνύει με περισσή θρασύτητα τις περγαμηνές της εθελοδουλείας, ευρωδουλείας, φραγκοδουλείας και πάσης δουλείας που οφείλει να έχει ο οποιοσδήποτε «σοβαρός» πολιτικός στην Ελλάδα του σήμερα.

Υπενθύμησε στον Αλέξη Τσίπρα να μην ξεχάσει το Άρθρο 28 του Συντάγματος το οποίο δίνει τη δυνατότητα, υπό προϋποθέσεις, να εκχωρούμε μέρος της εθνικής μας κυριαρχίας σε υπερεθνικούς θεσμούς.

Ποιό είναι όμως το άρθρο 28;
‘Αρθρο 28: (Κανόνες του διεθνούς δικαίου και διεθνείς οργανισμοί)
1. Oι γενικά παραδεγμένοι κανόνες του διεθνούς δικαίου, καθώς και οι διεθνείς συμβάσεις, από την επικύρωσή τους με νόμο και τη θέση τους σε ισχύ σύμφωνα με τους όρους καθεμιάς, αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του εσωτερικού ελληνικού δικαίου και υπερισχύουν από κάθε άλλη αντίθετη διάταξη νόμου. H εφαρμογή των κανόνων του διεθνούς δικαίου και των διεθνών συμβάσεων στους αλλοδαπούς τελεί πάντοτε υπό τον όρο της αμοιβαιότητας.
2. Για να εξυπηρετηθεί σπουδαίο εθνικό συμφέρον και να προαχθεί η συνεργασία με άλλα κράτη, μπορεί να αναγνωρισθούν, με συνθήκη ή συμφωνία, σε όργανα διεθνών οργανισμών αρμοδιότητες που προβλέπονται από το Σύνταγμα. Για την ψήφιση νόμου που κυρώνει αυτή τη συνθήκη ή συμφωνία απαιτείται πλειοψηφία των τριών πέμπτων του όλου αριθμού των βουλευτών.
3. H Eλλάδα προβαίνει ελεύθερα, με νόμο που ψηφίζεται από την απόλυτη πλειοψηφία του όλου αριθμού των βουλευτών, σε περιορισμούς ως προς την άσκηση της εθνικής κυριαρχίας της, εφόσον αυτό υπαγορεύεται από σπουδαίο εθνικό συμφέρον, δεν θίγει τα δικαιώματα του ανθρώπου και τις βάσεις του δημοκρατικού πολιτεύματος και γίνεται με βάση τις αρχές της ισότητας και με τον όρο της αμοιβαιότητας.

Και σα να μην έφταναν όλα αυτά, το 2001, ο οραματιστής ενός «διακρατικού συντάγματος», ο Ευάγγελος Βενιζέλος (ΠΟΙΟΣ ΑΛΛΟΣ;;), ως εισηγητής της Αναθεώρησης του Ελληνικού Συντάγματος πρόσθεσε το παρακάτω κομμάτι:

«**Ερμηνευτική δήλωση: Το άρθρο 28 αποτελεί θεμέλιο για τη συμμετοχή της Χώρας στις διαδικασίες της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης.»

Επειδή το Σύνταγμα είναι φτιαγμένο για εμάς και από εμάς (δια των εκπροσώπων μας .. υποτίθεται), οφείλουμε να κατανοούμε τα άρθρα του και να συμβάλλουμε δυναμικά στην ερμηνεία τους. Δεν μπορεί η ερμηνεία τους να αφήνεται στα χέρια των χαρτογιακάδων και των όποιων εντολοδόχων που ονειρεύονται ένα μέλλον για εμάς χωρίς εμάς.

Η ανάρτηση αυτή έγινε για να προβληματιστούμε όλοι μας και να συμβάλλουμε με την τοποθέτησή μας στην ορθή προσέγγιση της ερμηνείας.

Γενικές παρατηρήσεις:

1) «…και υπερισχύουν από κάθε άλλη αντίθετη διάταξη νόμου.»

Η Δημοκρατία και η Λαϊκή κυριαρχία δεν είναι κάποια διάταξη ή νόμος, ή κανονισμός που οφείλει να προσαρμοστεί/υπακούσει στους διεθνείς θεσμούς (έστω και υπό τον όρο της αμοιβαιότητας), η Δημοκρατία και η Λαϊκή Κυριαρχία ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ.

2) «Για να εξυπηρετηθεί σπουδαίο εθνικό συμφέρον.. »

Το ‘εθνικό συμφέρον’ ΔΕΝ εξυπηρετείται από τη στιγμή που ο λαός δεν ενημερώνεται ποτέ για τις ευρύτερες παράμετρους/παρασκήνιο που καθοδηγούν τις αποφάσεις των εντολοδόχων πολιτικών. Η φράση ‘εθνικό συμφέρον’ είναι μία κενή φράση που ερμηνεύεται αποκλειστικά και κατά το δοκούν από τους πολιτικάντηδες και συνήθως την επικαλούνται σε ‘περιβάλλον’ τρομοκρατίας. Η φράση ‘εθνικό συμφέρον’ έχει καταλήξει να είναι μία λευκή κόλλα χαρτί με την υπογραφή του λαού από κάτω, την οποία χρησιμοποιούν οι πολιτικάντηδες όποτε τους συμφέρει για να διαπράξουν ΕΣΧΑΤΗ ΠΡΟΔΟΣΙΑ.

3) «Για την ψήφιση νόμου που κυρώνει αυτή τη συνθήκη ή συμφωνία απαιτείται πλειοψηφία των τριών πέμπτων του όλου αριθμού των βουλευτών.», «..με νόμο που ψηφίζεται από την απόλυτη πλειοψηφία του όλου αριθμού των βουλευτών,..»

Όχι μόνο δεν έχει τηρηθεί η απαραίτητη πλειοψηφία αλλά η ‘εγκατάσταση’ των διεθνών θεσμών στην Ελληνική πραγματικότητα έχει γίνει με πολλαπλά προεδρικά διατάγματα πετάγοντας έξω μια και καλή τον θεσμό της Βουλής.

4) «..δεν θίγει τα δικαιώματα του ανθρώπου και τις βάσεις του δημοκρατικού πολιτεύματος και γίνεται με βάση τις αρχές της ισότητας και με τον όρο της αμοιβαιότητας..»

Εδώ τι να πει κανείς!! ‘Ανθρώπινα δικαιώματα’, ‘Ισότητα’, ‘Αμοιβαιότητα’. Τρεις προϋποθέσεις που ακόμα και σε αυτό το άρθρο ‘δούρειο ίππο’, δεν έχουν τηρηθεί ούτε στο ελάχιστο. Η ερμηνεία παραμένει προνόμιο της ολιγαρχίας των βολευτών και περιφέρεται με ασυδοσία από τα στόματά τους προσβάλλοντας και εξυβρίζοντας την νοημοσύνη μας και την αξιοπρέπειά μας.

Περαιτέρω συμπεράσματα:

– Εντός του άρθρου 28 υπάρχουν κάποιες έννοιες που δεν τηρούνται, άλλες που αντιμάχονται η μία την άλλη και άλλες που ερμηνεύονται κατά το δοκούν.

– Οι αντιφάσεις και οι γενικολογίες/αοριστίες του άρθρου 28 ένα πράγμα υποδηλώνουν, ότι φτιάχτηκε ως ‘γέφυρα’ για μία μελλοντική κατάσταση. Την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση.

– Η επιτυχία της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην άγνοια του λαού.

– Η λαϊκή κυριαρχία βρίσκεται σε σύγκρουση (εν αγνοία της) με την ιδέα μιας ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης στο μυαλό κάποιων. Αυτή η δική τους ιδέα, έρχεται με φασιστικό και μυστικό τρόπο να προκαλέσει συστηματική δολιοφθορά στην λαϊκή κυριαρχία.

– Η παραβίαση του πνεύματος του Ελληνικού Συντάγματος είναι βασική προϋπόθεση για την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση.

– Το ερώτημα που τίθεται είναι πόσο νόμιμη και κυρίως επικυρωμένη από τον λαό θα είναι αυτή η μελλοντική κατάσταση της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης, αν καταφέρουν και την επιβάλλουν, την στιγμή που η απαρχή της γίνεται απόντος του λαού και με την κατάφορη παραβίαση των ανθρωπίνων αλλά και των πολιτικών του δικαιωμάτων.

– Το συμπέρασμα που μπορεί να βγάλει κάποιος είναι ότι το μεγαλομανές όραμα της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης δεν μπορεί να σταθεί διότι δεν είναι κατοχυρωμένο/επικυρωμένο από τον λαό, δεν βασίζεται στην πραγματική βούληση του λαού/των λαών. Δεν βασίζεται στην ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, πάσχει από έλλειψη πραγματικών ανθρωπολογικών θεμελίων. Το άρθρο 28 είναι ένα καλό παράδειγμα και δείχνει πόσο καταδικασμένο είναι αυτό το όραμα διότι γίνεται ύπουλα και από την ‘πίσω πόρτα’, με ‘συμπληρωματικές δηλώσεις’ στις Αναθεωρήσεις του Συντάγματος σα να είναι μία κούκλα στη βιτρίνα ενός μαγαζιού που της αλλάζουμε τα ρούχα όποτε και όπως μας βολεύει για να πουλήσουμε την πραμάτειά μας.

Δεν χτίζονται έτσι οι κοινωνίες.

Παραπέμπω μία ενδιαφέρουσα εργασία επί του θέματος για προβληματισμό η οποία αν και προσβλέπει στην εμβάθυνση της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης και δίνει ‘κουραστικό’ βάρος στην τεχνική ανάλυση του άρθρου 28, σκιαγραφεί μία σκληρή πραγματικότητα που οφείλουμε να γνωρίζουμε αν θέλουμε να λεγόμαστε Πολίτες (με Π κεφαλαίο) της Ελλάδος: «Η «δημιουργική αυτοκαταστροφή» του Συντάγματος. Ή πως το Σύνταγμα υποδέχεται το κοινοτικό φαινόμενο.»

Από ‘κει και πέρα το τι θα πράξουμε υπόκειται στη δική μας βούληση.
###
Φαίη/Αβέρωφ
ΤΟ ΛΙΝΚ ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ... ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΜΕΛΕΤΗΣΕΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ....
http://www.et.gr/index.php/component/content/article/82-2013-01-30-08-00-00/171-2010-03-04-09-51-07
ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Σύνταγμα είναι ο θεμελιώδης νόμος επάνω στον οποίο βασίζεται η διαμόρφωση ολόκληρης της νομοθεσίας μιας χώρας όσον αφορά τα δικαιώματα και υποχρεώσεις του πολίτη, την οργάνωση και βασικούς κανόνες λειτουργίας του κράτους και των θεσμών.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ .
Ολοι οι νόμοι που έχουν επιβληθεί έρχονται σε αντίθεση με ο,τι ορίζει το Σύνταγμα, αυτό σημαίνει ότι οι νόμοι δεν ισχύουν γιατί είναι ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΙ και παράνομοι. Με λίγα λόγια μας έχουν κοροϊδέψει. Και έχει πολύ μεγάλη σημασία το οτι δεν ισχύουν οι νόμοι τους..κι ας εφαρμόζονται απο αυτούς. Εν ολίγοις το Σύνταγμα μας, μας προστατεύει. Ποιοι κάνουν λόγο για αναθεώρηση του Συνταγματος? και γιατί?
Σύνταγμα
Κατεβάστε το Σύνταγμα της Ελλάδας σε μορφή pdf (Όπως αναθεωρήθηκε με το Ψήφισμα της 27 Μαΐου 2008 της Η’ Αναθεωρητικής Bουλής των Ελλήνων)
MEPOΣ ΠPΩTO - Bασικές διατάξεις
TMHMA A΄ - Mορφή του πολιτεύματος
'Αρθρο 1 - (Μορφή του πολιτεύματος)
'Αρθρο 2 - (Πρωταρχικές υποχρεώσεις της πολιτείας)
TMHMA Β΄ - Σχέσεις Eκκλησίας και Πολιτείας
'Αρθρο 3 - (Σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας)
MEPOΣ ΔEYTEPO - Aτομικά και κοινωνικά δικαιώματα
'Αρθρο 4 - (Ισότητα των Ελλήνων)
'Αρθρο 5 - (Ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας, προσωπική ελευθερία)
**'Αρθρο 5A - (Δικαίωμα στην πληροφόρηση)
'Αρθρο 6 - (Προσωπική ασφάλεια, προφυλάκιση)
'Αρθρο 7 - (Καμιά ποινή χωρίς νόμο, απαγόρευση βασανιστηρίων)
'Αρθρο 8 - (Δικαίωμα νόμιμου δικαστή)
'Αρθρο 9 - ('Ασυλο της κατοικίας)
**'Αρθρο 9A - (Προστασία προσωπικών δεδομένων)
'Αρθρο 10 - (Δικαίωμα αναφοράς προς τις αρχές)
'Αρθρο 11 - (Δικαίωμα του συνέρχεσθαι)
**'Αρθρο 12 - (Δικαίωμα του συνεταιρίζεσθαι)
'Αρθρο 13 - (Θρησκευτική Ελευθερία)
'Αρθρο 14 - (Ελευθερία του Τύπου)
'Αρθρο 15 - (Κινηματογράφος, φωνογραφία, ραδιοφωνία, τηλεόραση)
'Αρθρο 16 - (Παιδεία, τέχνη, επιστήμη)
'Αρθρο 17 - (Προστασία της ιδιοκτησίας, απαλλοτρίωση)
'Αρθρο 18 - (Προστασία της ιδιοκτησίας, ειδικές περιπτώσεις, επίταξη)
'Αρθρο 19 - (Απόρρητο επιστολών, ανταπόκρισης & επικοινωνίας)
'Αρθρο 20 - (Έννομη προστασία, δικαίωμα προηγούμενης ακρόασης)
'Αρθρο 21 - (Προστασία οικογένειας, γάμου, μητρότητας και παιδικής ηλικίας, δικαιώματα ατόμων με αναπηρίες)
**'Αρθρο 22 - (Προστασία της εργασίας)
'Αρθρο 23 - (Συνδικαλιστική ελευθερία)
'Αρθρο 24 - (Προστασία του περιβάλλοντος)
'Αρθρο 25 - (Αρχή του κοινωνικού κράτους δικαίου, προστασία θεμελιωδών δικαιωμάτων)
MEPOΣ TPITO - Oργάνωση και λειτουργίες της Πολιτείας
TMHMA A΄ - Σύνταξη της Πολιτείας
'Αρθρο 26 - (Διάκριση των εξουσιών)
'Αρθρο 27 - (Μεταβολή στα όρια της Επικράτειας)
'Αρθρο 28 - (Κανόνες του διεθνούς δικαίου και διεθνείς οργανισμοί)
'Αρθρο 29 - (Πολιτικά κόμματα)
TMHMA B΄ - Πρόεδρος της Δημοκρατίας
KEΦAΛAIO ΠPΩTO - Aνάδειξη του Προέδρου
'Αρθρο 30 - (Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ρυθμιστής του πολιτεύματος)
**'Αρθρο 31 - (Προσόντα εκλογιμότητας)
'Αρθρο 32 - (Εκλογή)
'Αρθρο 33 - (Έναρξη θητείας, όρκος, χορηγία)
'Αρθρο 34 - (Αναπλήρωση)
KEΦAΛAIO ΔEYTEPO - Eξουσίες και ευθύνη από τις πράξεις του Προέδρου
'Αρθρο 35 - (Ισχύς των πράξεων, προσυπογραφή)
'Αρθρο 36 - (Διεθνής παραστάτης, διεθνείς συνθήκες)
'Αρθρο 37 - (Διορισμός Πρωθυπουργού και Κυβέρνησης)
'Αρθρο 38 - (Κυβέρνηση, απαλλαγή καθηκόντων)
*'Αρθρο 39 - (Το άρθρο 39 καταργήθηκε)
'Αρθρο 40 - (Σύγκληση της Βουλής, Αναστολή εργασιών)
'Αρθρο 41 - (Διάλυση της Βουλής)
*'Αρθρο 42 - (Έκδοση και δημοσίευση των νόμων)
'Αρθρο 43 - (Έκδοση διαταγμάτων)
'Αρθρο 44 - (Πράξεις νομοθετικού περιεχομένου, δημοψηφίσματα, διαγγέλματα)
'Αρθρο 45 - (Αρχηγός των Ενόπλων Δυνάμεων)
'Αρθρο 46 - (Διορισμός και παύση δημοσίων υπαλλήλων, απονομή παρασήμων)
'Αρθρο 47 - (Χάρη και αμνηστία)
*'Αρθρο 48 - (Κατάσταση πολιορκίας)
KEΦAΛAIO TPITO - Eιδικές ευθύνες του Προέδρου της Δημοκρατίας
'Αρθρο 49 - (Ευθύνη, κατηγορία, δίκη)
'Αρθρο 50 - (Τεκμήριο Αρμοδιότητας)
TMHMA Γ΄ - Bουλή
KEΦAΛAIO ΠPΩTO - Aνάδειξη και συγκρότηση της Bουλής
'Αρθρο 51 - (Εκλογή βουλευτών, εκλογικό δικαίωμα)
'Αρθρο 52 - (Ελεύθερη εκδήλωση της λαϊκής θέλησης)
'Αρθρο 53 - (Βουλευτική Περίοδος)
'Αρθρο 54 - (Εκλογικό σύστημα, εκλογικές περιφέρειες, βουλευτές Επικρατείας)
KEΦAΛAIO ΔEYTEPO - Kωλύματα και ασυμβίβαστα των βουλευτών
'Αρθρο 55 - (Προσόντα εκλογιμότητας)
'Αρθρο 56 - (Κωλύματα εκλογιμότητας)
'Αρθρο 57 - (Ασυμβίβαστα έργα)
'Αρθρο 58 - (Δικαστικός έλεγχος εκλογών)
KEΦAΛAIO TPITO - Kαθήκοντα και δικαιώματα των βουλευτών
'Αρθρο 59 - (Όρκος)
'Αρθρο 60 - (Δικαίωμα ψήφου, παραίτηση από το αξίωμα)
'Αρθρο 61 - (Ανεύθυνο των βουλευτών)
'Αρθρο 62 - (Ακαταδίωκτο των βουλευτών)
'Αρθρο 63 - (Αποζημίωση, ατέλειες, απουσίες)
KEΦAΛAIO TETAPTO - Oργάνωση και λειτουργία της Bουλής
'Αρθρο 64 - (Σύνοδος)
'Αρθρο 65 - (Κανονισμός, προεδρείο)
'Αρθρο 66 - (Συνεδριάσεις)
'Αρθρο 67 - (Πλειοψηφία για τη λήψη απόφασης)
'Αρθρο 68 - (Κοινοβουλευτικές και εξεταστικές επιτροπές)
'Αρθρο 69 - (Αναφορές)
'Αρθρο 70 - ('Ασκηση νομοθετικού Έργου)
'Αρθρο 71 - (Τμήμα διακοπής των εργασιών)
'Αρθρο 72 - (Αρμοδιότητες Ολομέλειας, τμήματος διακοπής των εργασιών και διαρκών επτροπών)
KEΦAΛAIO ΠEMΠTO - Nομοθετική λειτουργία της Bουλής
'Αρθρο 73 - (Δικαίωμα πρότασης νόμων)
'Αρθρο 74 - (Διαδικασία εισαγωγής για συζήτηση νομοσχεδίων και προτάσεων νόμων)
'Αρθρο 75 - (Νομοσχέδια και προτάσεις νόμων που συνεπάγονται επιβάρυνση του προϋπολογισμού)
'Αρθρο 76 - (Συζήτηση και ψήφιση νομοσχεδίων και προτάσεων νόμων)
'Αρθρο 77 - (Αυθεντική ερμηνεία των νόμων)
KEΦAΛAIO EKTO - Φορολογία και δημοσιονομική διαχείριση
'Αρθρο 78 - (Νόμοι φορολογικού περιεχομένου)
'Αρθρο 79 - (Προϋπολογισμός, απολογισμός, γενικός ισολογισμός)
'Αρθρο 80 - (Μισθός, σύνταξη, χορηγία, αμοιβή, νόμισμα)
TMHMA Δ΄ - Kυβέρνηση
KEΦAΛAIO ΠPΩTO - Συγκρότηση και αποστολή της Kυβέρνησης
'Αρθρο 81 - (Υπουργικό Συμβούλιο)
'Αρθρο 82 - (Κυβέρνηση, Πρωθυπουργός, Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή, Εθνικό Συμβούλιο Εξωτερικής Πολιτικής)
'Αρθρο 83 - (Υπουργοί & Υφυπουργοί)
KEΦAΛAIO ΔEYTEPO - Σχέσεις Bουλής και Kυβέρνησης
'Αρθρο 84 - (Εμπιστοσύνη της Βουλής - αρχή της δεδηλωμένης)
'Αρθρο 85 - (Ευθύνη των Υπουργών)
'Αρθρο 86 - (Δίωξη κατά μελών της Κυβέρνησης, Ειδικό Δικαστήριο)
TMHMA E΄ - Δικαστική Eξουσία
KEΦAΛAIO ΠPΩTO - Δικαστικοί λειτουργοί και υπάλληλοι
'Αρθρο 87 - (Ανεξαρτησία των δικαστών)
'Αρθρο 88 - (Εγγυήσεις ανεξαρτησίας των δικαστικών λειτουργών, αποδοχές, μετατάξεις)
'Αρθρο 89 - (Δικαστικά ασυμβίβαστα)
'Αρθρο 90 - (Ανώτατο Δικαστικό Συμβούλιο)
'Αρθρο 91 - (Ανώτατο Πειθαρχικό Συμβούλιο)
'Αρθρο 92 - (Δικαστικοί υπάλληλοι, συμβολαιογράφοι, υπάλληλοι υποθηκοφυλακείων)
KEΦAΛAIO ΔEYTEPO - Oργάνωση και δικαιοδοσία των δικαστηρίων
'Αρθρο 93 - (Διακρίσεις των Δικαστήριων)
'Αρθρο 94 - (Δικαιοδοσία διοικητικών και πολιτικών δικαστηρίων)
'Αρθρο 95 - (Συμβούλιο της Επικρατείας)
'Αρθρο 96 - (Ποινική δικαιοσύνη)
'Αρθρο 97 - (Μικτά ορκωτά δικαστήρια)
'Αρθρο 98 - (Ελεγκτικό Συνέδριο)
'Αρθρο 99 - (Αγωγές κακοδικίας)
'Αρθρο 100 - (Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο)
**'Αρθρο 100Α - (Νομικό Συμβούλιο του Κράτους)
TMHMA ΣT΄ - Διοίκηση
KEΦAΛAIO ΠPΩTO - Oργάνωση της διοίκησης
'Αρθρο 101 - (Διοικητική αποκέντρωση)
'Αρθρο 101Α - (Ανεξάρτητες αρχές)
**'Αρθρο 102 - (Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης)
KEΦAΛAIO ΔEYTEPO - Yπηρεσιακή κατάσταση των οργάνων της διοίκησης
'Αρθρο 103 - (Δημόσιοι υπάλληλοι)
'Αρθρο 104 - (Περιορισμοί Δημοσίων υπαλλήλων)
KEΦAΛAIO TPITO - Kαθεστώς του Aγίου Όρους
'Αρθρο 105 - (Καθεστώς του Αγίου Όρους)
MEPOΣ TETAPTO - Eιδικές Τελικές και Μεταβατικές Διατάξεις
TMHMA A΄ - Eιδικές διατάξεις
'Αρθρο 106 - (Κράτος και εθνική οικονομία)
'Αρθρο 107 - (Προστασία κεφαλαίων εξωτερικού και ειδική οικονομική νομοθεσία)
'Αρθρο 108 - (Απόδημος ελληνισμός)
'Αρθρο 109 - Διαθήκη, κωδίκελλος, δωρεά υπέρ του Δημοσίου, μητρώο κληροδοτημάτων)
TMHMA B΄ - Aναθεώρηση του Συντάγματος
'Αρθρο 110 - (Αναθεώρηση του Συντάγματος)
TMHMA Γ΄ - Mεταβατικές διατάξεις
'Αρθρο 111 - (Συντακτικές Πράξεις & Ψηφίσματα)
'Αρθρο 112 - (Έκδοση νόμου που προβλέπεται από το Σύνταγμα)
'Αρθρο 113 - (Ισχύς προσωρινού Κανονισμού της Βουλής)
'Αρθρο 114 - (Εκλογή πρώτου Προέδρου Δημοκρατίας, προσωρινός Πρόεδρος)
** *** 'Αρθρο 115 - (Ειδικά Δικαστήρια που προβλέπει το Σύνταγμα)
'Αρθρο 116 - (Θετικά μέτρα για την προώθηση της ισότητας ανδρών - γυναικών)
'Αρθρο 117 - (Αγροτική ιδιοκτησία, δάση, απαλλοτριώσεις, οικιστικές περιοχές)
'Αρθρο 118 - (Ανώτατοι Δικαστικοί λειτουργοί)
'Αρθρο 119 - (Ακύρωση πράξεων που εκδόθηκαν από 21.4.67 ως 23.7.74)
TMHMA Δ΄ - Aκροτελεύτια διάταξη
'Αρθρο 120 - (Ακροτελεύτια διάταξη)